Japanese-spec

Version I (10/92 – 08/94) - GC8A/B


Pierwsza wersja STI byla nazywana WRX STI( nie bylo przydzielonego numeru wersji) do czasu versji II). 100 Imprez miesiecznie bylo produkowanych poczawszy od lutego 1994. versja ta miala 250PS( 184kW) 247bhp) przy 6500 rpm oraz 309Nm przy 3500rpm I waga pojazdu 1230kg Przed Wersjami STI najwyzsza linia Imprez to WRX I WRX RA Pierwsze wyprodukowane w listopadzie 1992. Ta wersja STI byla jedyna wersja Gdzie standardowe auto zabrane z koncowej lini produkcyjnej I zamienione na czesci STI Po tej wersji standard STI byly budowane przy lini produkcyjnej WRX


WRX STI Type RA ( Record Attempt jest terazniejszym skrotem, R=Racing, A=Group, FIA Wyscigowa clasa WRC Impreza, produkuje moc 275PS ( 202kW; 271bhp) oraz 319Nm torque Ta wersja WRX STI byla golym samochodem pozbawionym wygluszenia dziwiekowego, radia, klimatyzacji. Ta versja WRX STI RA wyposazona byla w Driver Controlled Center Differential(DCCD) I byl to duzy potencjal dla ludzi wykorzystujacych samochod w rajdowych warunkach.


Version II (09/94 – 08/96) - GC8C


STI silnik posiadal moc 275PS(202kW;271bhp) oraz 319Nm torque, w tym roku STI zaczelo malowac kolektory dolotowe na czerwony kolor. Samochod wazyl 1240kg I posiadal zlote felgi dla upodobnienia do WRC.

Wersja V-limitowana STI edition zostala wyprodukowana I bylo w zwyczaju aby tym wlasnie celebrowac wygrana w rajdach samochodowych czy to jako producent czy w klasie kierowcow. Wnetrze bylo w kolorze niebieskim ( fotele dywaniki oraz czesc deski rozdzielczej. WRX Type RA STI otrzymala radio I climatyzacje, 1000szt. Versji limitowanej zostalo wyprodukowane.


Version III (09/96 – 08/97) - GC8D


Silnik zostal zmodernizowany I dostal nazwe Boxer Master 4, generowal moc okolo 300PS ale zostal reportowany jako 280PS poniewaz w Japoni obowiazywala dzentelmenska umowa ogranizcania mocy. Moment obrotowy przy 4000RPM osiagal 343Nm. W Standardowej wersji samochod rozpedzal sie do ponad 240km/h, przybylo rowniez na wadze pojazdu 10kg I wazyl 1250kg, Versja STI przeszla facelifting jak kazda wersja imprezy.

Silnik zostal poddany zmianom I otrzymal nazwe Boxer Master 4, generowal moc 300PS lecz oficjalnie reportowano 280PS(210kW;280bhp) ze wzgledu na umowe producentow samochodow o limicie mocy do 280PS. Torque przy 4000rpm 343Nm, samochod przybral 10kg na wadze I wazyl 1250kg, Rowniez przeprowadzono facelifting we wszystkich imprezachz tego rocznika.

Z versja III zaczeto produkowac versje coupe WRX STI zwana WRX Type R STI. Ta wlasnei wersja byla wybrana przez PRODRIVE aby budowac samochody WRC poniewaz buda byla mniejsza, lzejsza I sztywniejsza niz werjsa 4 drzwiowa. Byla to werja taka sama jak STI RA tyle ze 2 drzwiowa wiec rowniez posiadala DCCD, minimalna izolacje dzwiekowa, krotkie przelozenia biegow oraz wzmocniona cala skrzynia biegow w stosunku do zwyklych STI. Posiadala rowniez water spray na intercooler dzieki czemu woda szybko odparowywala zabierajac cieplo tym samym chlodzac powietrze dolotowe. Te samochody byly produkowane tylk ona zamowienie.

Rowniez byla produkowana WRX STI Type RA (4 door) dostepna w versji III, mialy te same silniki, skrzynie biegow I tylny dyfer R180 jak V.III WRX STI Type R, wliczajac DCCD, aluminiowa maske I przednie wzmocnienie, brak dzwiekowej izolacji I ciensze szyby. Computer (ECU) byl rowniez exlusywnym Tuningiem by STI. Type R byl troche sztywniejszy I wazyl 1190kg. DCCD na mokrej nawierzchni potrafil sprawic problem w prowadzeniu na mokrej nawierzchni niedoswiadczonym kierowca. STI RA dostala otwierany daszek zamiast lampki oraz elektryka byla opcjonalana przy zamowieniu z fabryki.

Rowniez byly dostepne WRX Type R V-Limited w versji III mial silnik od WRX bez wzmocnionych wnetrznosci takich jak w STI oraz brakowalo 4 tloczkowych hamulcow poniewaz wszystkie te rzeczy byly zastepowane przez Rally teamy, dostal rowniez daszek do ventylacji, dzieki czeku byly to idealne auta jako baza na rajdowki.

Versje III STI napedza turbo VF23 IHI lozyska kulkowe a inne JDM nie STI dostaly turbo VF22


Version IV (09/97 – 08/98) - GC8E


Moc silnika pozostala ta sama 280PS (300PS nieoficjalnie)

Caly kokpit zostal zmieniony jako nowy design, zegary w kolorze bialym.


Version V (09/98-08/99) - GC8F


Moc pozostala na niezmienionym poziomie, lecz silnik zyskal zmieniony design I nazwe Boxer Phase 2. Facelifting dotyczyl wszystkich modeli Impreza, WRX STI wazy 1270kg.1000szt. WRX Type RA STI V. 5 Limitowana zostalo wyprodukowanych I tyle samo STI Type R. na samochody byly zapisy I okres oczekiwania 4 miesiace.

Wnetrze bylo nieznacznie zmienione w porownaniu do versji 4, dotyczy to siedzen I kierownicy. Te modele byly rowniez produkowane jako 555 limited.


Version VI (09/99-08/00) - GC8G


Ponownie moc na niezmienionym poziomie, wiekszosc zmian byla kosmetyczna, tylny spojler byl bardziej agresywny.

1000szt. WRX Type R V-limited oraz 2000 WRX STI RA Version 6 limited bylo wyprodukowanych.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.

ROZUMIEM